dwangbuis02nlalert

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

Beide kanten vorige revisie Vorige revisie
Volgende revisie
Vorige revisie
dwangbuis02nlalert [2025/11/14 19:46] Arend Smildedwangbuis02nlalert [2025/11/25 21:19] (huidige) Arend Smilde
Regel 1: Regel 1:
 +#1 **[[dwangbuis01mywheels|MyWheels, 2024]]**\\ 
 +#3 **[[dwangbuis03asn|ASN Bank, 2025]]**\\ 
 +#4 **[[dwangbuis04uwzorgonline|Uw Zorg Online, 2025]]**
 +
 =====SMARTPHONEDWANG WERKT ZO===== =====SMARTPHONEDWANG WERKT ZO=====
 ===#2 ☞ Rijksoverheid / NL-Alert=== ===#2 ☞ Rijksoverheid / NL-Alert===
 \\ \\  \\ \\ 
-//Maandag 2 juni 2025 was de eerste maandag van de maand. Meneer B. had vernomen dat het maande­lijkse testalarm van 12.00 uur zou worden verzonden naar alle mobiele telefoons in Neder­land. Hij her­in­nerde zich dat hij dit een vorige keer als SMS op haar zgn. “dumb”phone ontvangen had, en was  benieuwd of dit ook nu zou gebeuren.\\ +//Maandag 2 juni 2025 was de eerste maandag van de maand. Meneer B. had vernomen dat het maande­lijkse testalarm van 12.00 uur zou worden verzonden naar alle mobiele telefoons in Neder­land. Hij her­in­nerde zich dat hij dit een vorige keer als SMS op zijn zgn. “dumb”phone ontvangen had, en was  benieuwd of dit ook nu zou gebeuren.\\ 
 \\ Het gebeurde niet. Op het internet vond B. een adres waar men vragen en klachten hierover bij de overheid kon indienen. Hij ontving geen bevestiging of af­schrift, en had zijn bericht zelf niet gekopieerd. Na twee dagen kwam het volgende antwoord per email. Bij dit antwoord zat geen kopie van de het bericht dat hij gestuurd had.// \\ Het gebeurde niet. Op het internet vond B. een adres waar men vragen en klachten hierover bij de overheid kon indienen. Hij ontving geen bevestiging of af­schrift, en had zijn bericht zelf niet gekopieerd. Na twee dagen kwam het volgende antwoord per email. Bij dit antwoord zat geen kopie van de het bericht dat hij gestuurd had.//
 \\ \\  \\ \\ 
Regel 30: Regel 34:
 ---- ----
 \\   \\  
-//Hoewel B.'s bericht van 2 juni verloren ging, staat vast dat het niet correct wordt weergegeven. Het ging niet om een bericht van dat het testalarm niet ontvangen was; het ging om de vraag of het maandelijkse testalarm van juni 2025 alleen met een smartphone te ontvangen was. Vermoedelijk kwam het antwoord van een chatbot die niet op deze vraag berekend was en er daarom iets anders van maakte.\\ +//Hoewel B.'s bericht van 2 juni verloren ging, staat vast dat het in de reactie niet correct wordt weergegeven. Het ging niet om een bericht dat het testalarm niet ontvangen was; het ging om de vraag of het maandelijkse testalarm van juni 2025 alleen naar mensen met een "slimme" telefoon verzonden was. Vermoedelijk kwam het antwoord van een chatbot die niet op deze vraag rekende en er daarom iets anders van maakte.\\ 
 \\  \\ 
-Het genoemde telefoonnummer 1400 leek misschien uitkomst te kunnen bieden. B. had echter geen zin in lange wachttijden, mede gezien de mogelijkheid dat het resultaat opnieuw een mechanisch antwoord op een niet-gestelde vraag zou zijn. Hij besloot daarom eerst te reageren met een nieuw bericht via de website://+Het genoemde telefoonnummer 1400 leek misschien uitkomst te kunnen bieden. B. had echter geen zin in lange wachttijden, mede gezien de mogelijkheid dat het resultaat opnieuw een mechanisch antwoord op een niet-gestelde vraag zou zijn. Daarom besloot hij eerst te reageren met een nieuw bericht via de website://
 \\ \\  \\ \\ 
  
Regel 43: Regel 47:
 ---- ----
 \\  \\ 
-//Hierop kwam een standaardbericht van ontvangst: "Bedankt voor uw bericht. U krijgt zo snel mogelijk een antwoord op uw vraag. Stuurde u een idee of tip? Dan krijgt u niet altijd een reactie." De volgende dag ontving B. een reactie van "Mika"://((Een kopie van deze mail van Mika aan NL-Alert was later te vinden onder het antwoord van NL-Alert aan B.))+//Hierop kwam een standaardbericht van ontvangst: "Bedankt voor uw bericht. U krijgt zo snel mogelijk een antwoord op uw vraag. Stuurde u een idee of tip? Dan krijgt u niet altijd een reactie." De volgende dag ontving B. deze reactie://((Een kopie van deze mail van "Mikaaan NL-Alert was later te vinden onder het antwoord van NL-Alert aan B.))
 \\ \\  \\ \\ 
  
Regel 112: Regel 116:
 \\  \\ 
 //Deze reactie is moeilijk anders uit te leggen dan: “Ja, burgers zonder smartphone worden overgeslagen. Als u tot deze groep burgers behoort, dan zoekt u het zelf maar uit.” B. verwachtte na dit antwoord niets meer van een telefoontje naar 1400.// //Deze reactie is moeilijk anders uit te leggen dan: “Ja, burgers zonder smartphone worden overgeslagen. Als u tot deze groep burgers behoort, dan zoekt u het zelf maar uit.” B. verwachtte na dit antwoord niets meer van een telefoontje naar 1400.//
----- +\\ \\ 
-\\ +